Hopp til toppmenyen på siden Hopp til hovedinnholdet på siden

Ekstraordinær båndtvang opprettholdes fra 15. mars

Ekstraordinær båndtvang opprettholdes fra 15. mars  fordi perioden med ekstreme snømengder var så lang at dyrenes kondisjon vil være påvirket av dette i en tid framover. Viltet bør fortsatt beskyttes mot løse hunder da spesielt rådyrene har lite fettreserver igjen. Ekstraordninæ båndtvang opprettholdes inntil videre.

Illustrasjonsbilde.

Bål og utendørs brenning i Hole kommune - dette må du vite

Det er tre aspekter ved utendørsbrenning du må være oppmerksom på. Det viktigste er naturligvis sikkerhetshensyn for å forebygge brann, deretter er det vurderinger angående helse og miljøet som veier tyngst. Utendørs brenning er regulert i flere lover og forskrifter. Lovene og enkelte forskrifter gjelder i hele Norge, men i tillegg til disse kan kommunen ha en egen lokal forskrift for å regulere utendørs brenning.

Fra 15. april - 15. september er det generelt bålforbud i hele landet.

Miljøagentene starter lokallag i Hole og Ringerike!

Miljøagentene er barnas miljøorganisasjon. Vi arbeider for å gi barn tro på seg selv, på framtiden, og at det nytter å gjøre noe! Alle barn i Norge kan bli miljøagenter og jobbe sammen for at vi skal bli flinkere til å ta vare på jordkloden vår.

Illustrasjonsbilde.

Gratis energirådgivning for boligeiere

Lurer du på hva som er smart å gjøre for å redusere energibruken i din bolig og dermed lavere strømregning?

Bestill en gratis time for energiråd!

Oppdatert informasjon om rydding etter HANS

Det er mange som ønsker å bidra i oppryddingen etter storflommen Hans. Dette setter vi i kommunen stor pris på.

Vannstanden i Tyrifjorden og Steinsfjorden har sunket, og vannkvaliteten er god mht. om det er trygt å rydde langs land. Klarsignal er m.a.o. gitt for å kunne gjøre en innsats!

Foto: Hole kommune.

Hole kommune blir partner i Klimapartner Viken

Ordfører Syver Leivestad har signert partneravtale med Klimapartnere Viken.
Kommunen skal nå i gang med å lage både klimaregnskap og klimabudsjett.

-Vi er stolte over å være første kommune i Buskerud som forplikter seg til å være en klimapartner, sier ordfører Syver Leivestad.

Ordfører Syver Leivestad signerer Klimapartneravtalen.

Bålforbud og båndtvang

Husk at det er bålforbud fra 15. april og båndtvang fra 1. april.

Husk bålforbud fra 15. april